Page 47 - Temmuz 2022
P. 47
İnsanların kütüphaneye karşı
algıları kütüphaneyi kullanırken olu-
şur. Öğrencilerin küçük yaşta kütüp-
hane ile tanışmaları ve kütüphaneyi
kullanmaları, onlarda kütüphane,
kitap sevgisi ve kullanımı konusunda
olumlu bir algı, davranış oluştura-
caktır. Kitapları sevmek ve okuma
alışkanlığı kazanmak için hedef kitle
okumanın başladığı ilk basamak
olan ilkokul öğrencileri olmalıdır.
Okumayı bir davranış biçimi haline
getirmede şüphesiz en büyük pay
kitaplık ve kütüphanelerindir. Okuma
kaynağına ulaşmak için en kısa yol
öncelikle sınıf kitaplıkları ve okul
kütüphaneleridir. Okullarda, okuma
alışkanlığını oluşturma ve alışkanlık
haline getirme, kitabı, kütüphaneyi
kullanmayı öğretmek gibi amaç-
larlar için kütüphane ve kitaplıklar
oluşturulur.
Kütüphanede sunulan hizmetlerin
etkin ve kütüphanenin bilgi kaynak-
ları açısından zengin olması, kuşku-
suz öğrencilerde okuma sevgisini ve
kültürünü artıracağı gibi öğrencilerin
akademik başarılarına da olumlu yön-
de katkı sunacaktır. Bireylerde kütüp-
hane ve kitap okuma alışkanlığının bir
ihtiyaç olarak algılanması önemlidir.
Kütüphanenin, öğrenci başarısındaki
önemini kavrayan okullar, her şeyden
önce öğrenci profiline uygun etkin bir
kütüphane oluşturmayı hedeflemelidir.
Öğrencilerimizde genelde kü-
tüphane algısı kitap, raf, masa gibi
mekânsal algılardan oluşmaktadır.
Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından
başlatılan kütüphanesiz okul kalmasın
projesi kapsamında okulumuza da kü-
tüphane mobilyalarımız kurulmuştur.
İlkokul olduğumuz için sadece sınıf
kitaplıklarımızda bulunan kitaplarımız
mevcut olup kütüphane için kitabımız
bulunmamaktaydı.
Temmuz 2022 45