Page 50 - Temmuz 2022
P. 50

Başka bir deyişle her ders alanı için kitapçıklar arasında  fen bilimleri alanlarına ait soruları alırken B kitapçığın-
            ortak ve ortak olmayan maddeler bulunmaktadır. Ayrıca  da bu sıra fen bilimleri, Türkçe ve matematik olarak de-
            kitapçıklar  oluşturulurken  uygulamanın  yapıldığı  ders  ğişmektedir. Bunun nedeni farklı okullarda uygulamada
            alanlarının  sırası  değişebilmektedir.  Örneğin  4.  sınıf  A  derslerin öncelik durumuna göre sınıf seviyelerinde öğ-
            kitapçığında  öğrenciler  sırasıyla  Türkçe,  matematik  ve  renci başarısına etkilerini belirlemek amaçlanmaktadır.



                                      ÖBİ Araştırmasındaki Öğrenme Alanları ve Düzeyleri






                  TÜRKÇE

                                                                           Tanıma ve hatırlama         Bilme düzeyi
                ✓ Metinde açıkça ifade edilmiş fikirleri bulma             Karşılaştırma, sınıflama, yorumlama
                ✓ Metinde açıkça ifade edilmemiş fikirleri bulma           çıkarım yapma           Anlama düzeyi
                ✓ Bilgi, düşünce ve deneyimleri kullanma










                  MATEMATİK


                ✓ Sayılar ve işlemler
                ✓ Cebir                                                    Bilme, uygulama ve akıl yürütme
                ✓ Geometri
                ✓ Veri görme









                  FEN BİLİMLERİ


                ✓ Fiziksel bilimler
                ✓ Yer bilimleri                                            Bilme, uygulama ve akıl yürütme
                ✓ Canlı bilimleri







                                                  Kayseri’ de ÖBİ Araştırması

               ÖBİ 2022 Nihai uygulaması için örneklem olarak be-  okuyan 4. sınıftan 412, 7. sınıftan 314 ve 10. sınıftan 115
            lirlenen okullar, Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve  öğrenci  ilimizde  uygulanan  sınava  katılmıştır.  Sınavın
            Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından okul tür-  baskı, dağıtım, uygulama ve okuma aşamalarının tamamı
            leri dikkate alınarak rastgele seçilmiştir. Bu seçimde ili-  Kayseri Ölçme Değerlendirme Merkezi’nde görev yapan
            mizden ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinden 28 oku-  personeller tarafından başarılı bir şekilde yürütülmüştür.
            lumuz örneklem grubunda yer almıştır. Bu okullarımızda

            48    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   45   46   47   48   49   50   51   52