Page 50 - Temmuz 2022
P. 50
Başka bir deyişle her ders alanı için kitapçıklar arasında fen bilimleri alanlarına ait soruları alırken B kitapçığın-
ortak ve ortak olmayan maddeler bulunmaktadır. Ayrıca da bu sıra fen bilimleri, Türkçe ve matematik olarak de-
kitapçıklar oluşturulurken uygulamanın yapıldığı ders ğişmektedir. Bunun nedeni farklı okullarda uygulamada
alanlarının sırası değişebilmektedir. Örneğin 4. sınıf A derslerin öncelik durumuna göre sınıf seviyelerinde öğ-
kitapçığında öğrenciler sırasıyla Türkçe, matematik ve renci başarısına etkilerini belirlemek amaçlanmaktadır.
ÖBİ Araştırmasındaki Öğrenme Alanları ve Düzeyleri
TÜRKÇE
Tanıma ve hatırlama Bilme düzeyi
✓ Metinde açıkça ifade edilmiş fikirleri bulma Karşılaştırma, sınıflama, yorumlama
✓ Metinde açıkça ifade edilmemiş fikirleri bulma çıkarım yapma Anlama düzeyi
✓ Bilgi, düşünce ve deneyimleri kullanma
MATEMATİK
✓ Sayılar ve işlemler
✓ Cebir Bilme, uygulama ve akıl yürütme
✓ Geometri
✓ Veri görme
FEN BİLİMLERİ
✓ Fiziksel bilimler
✓ Yer bilimleri Bilme, uygulama ve akıl yürütme
✓ Canlı bilimleri
Kayseri’ de ÖBİ Araştırması
ÖBİ 2022 Nihai uygulaması için örneklem olarak be- okuyan 4. sınıftan 412, 7. sınıftan 314 ve 10. sınıftan 115
lirlenen okullar, Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve öğrenci ilimizde uygulanan sınava katılmıştır. Sınavın
Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından okul tür- baskı, dağıtım, uygulama ve okuma aşamalarının tamamı
leri dikkate alınarak rastgele seçilmiştir. Bu seçimde ili- Kayseri Ölçme Değerlendirme Merkezi’nde görev yapan
mizden ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinden 28 oku- personeller tarafından başarılı bir şekilde yürütülmüştür.
lumuz örneklem grubunda yer almıştır. Bu okullarımızda
48 81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ