Sunulan eğitimin kalitesi toplumların gelişmesini sağlayan en önemliunsurların başında gelmektedir. Eğitim örgütlerinin daha kaliteli eğitim hizmetivermeleri için tüm paydaşların öncelikle eğitimin ömür boyu süren, uzunsoluklu bir süreç olduğunun bilincinde olmaları gerekir.Eğitim sisteminde öğrenci öğrenmesini etkileyen onlarca değişken vardır.Ancak öğretmenin kalitesi ve öğretmene sunulan meslekî gelişim faaliyetleri bu değişkenler arasında büyük önem arz etmektedir. Kavram olarak öğretmenin kendini geliştirmesi literatürde; personel geliştirme, hizmet içi eğitim, meslekî gelişim ve sürekli meslekî gelişim gibi farklı kavramlarla ifade edilmektedir. Doğru biçimlendirilmiş meslekî eğitim faaliyetleri öğretimin geliştirilmesiyle sonuçlanan ve öğrenci performans çıktılarında artış sağlayan, geniş kapsamlı ve sürdürülebilir öğrenme deneyimi sağlayacaktır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile yapılandırılan yeni eğitim müfredatının gerekliliklerinin farkında, değişen ve sürekli gelişen dünyaya ayak uydurabilen, alan bilgilerini genişletmiş, yeteneklerini eğitim kurumunun standartlarıyla uyumlu hâle getirebilmiş eğitimciler eğitim kalitesinin artmasında büyük rol oynamaktadır. Müdürlüğümüzün Ar-Ge Birimi tarafından planlanan ve 2022 yılından beri sürdürülen Akademi Kayseri projesi eğitimlerinden 2022'den 2024 Haziran ayına kadar 2.968 eğitimcimiz faydalanmıştır.
Drage (2010, 33) yaptığı araştırmada öğretmenlerin en çok ihtiyaç duydukları
meslekî faaliyetleri şu şekilde açıklamıştır:
* Öğretim için teknoloji kullanımının geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve
genişletilmesi,
* Öğrencilerde kritik düşünme ve problem çözme becerilerinin
geliştirilmesi,
* Sınıfta ve bunun da ötesinde takımla çalışma becerilerinin geliştirilmesi,
* Anlamlı iş temelli öğrenmenin geliştirilmesi,
* Alan bilgisinde öğretim yöntemlerinin geliştirilmesi ve paylaşılması
İhtiyaç duyulan bu genel meslekî faaliyetlere ilave olarak yeni dönem eğitimlerinin içerikleri köklü medeniyetimizi geliştirecek bilge nesiller yetiştirmeyi hedefleyen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde yer alan bütüncül eğitim yaklaşımını desteleyecek nitelikte ve önceki eğitimlerin değerlendirmelerinin analizi sonucunda, eğitimcilerimizden gelen talepler göz önünde bulundurularak belirlenmiştir.