2023 ERASMUS+ MESLEKİ EĞİTİM AKREDİTASYON PROJESİ KAPSAMINDA KISA DÖNEM MESLEKİ EĞİTİM STAJI GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR
148
22:35
16.03.2025

2023-1-TR01-KA121-VET-000162410 ERASMUS+ MESLEKİ EĞİTİM AKREDİTASYON PROJESİ

 

ÖĞRENCİ BAŞVURU KILAVUZU İÇİN TIKLAYIN

 

Sadece Muammer Kocatürk MTAL, Hasan Hüseyin ARIKAN MTAL ve Mimar Sinan MTAL Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı 11. Sınıf Öğrencileri için 2023 Erasmus+ Mesleki Eğitim Akreditasyon Projesi Kapsamında 1 Nisan -30 Nisan 2025 tarihleri arasında Belçika'da Antwerp'te Kısa Dönem Mesleki Eğitim Staj Hareketliliği Gerçekleştirilecektir.

Staj faaliyeti boyunca katılımcıların aşağıdaki öğrenme kazanımlarını elde etmesi planlanmakta olup aday katılımcılar 19.03.2025 saat 23.59'a kadar turnaportal.ua.gov.tr üzerinden başvuru yapabilirler. Aday katılımcıların başvuruları Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Ekibi ve Elektrik-Elektronik Alan Öğretmenleri tarafından puan üstünlüğüne ve yabancı dil yeterliliğine göre değerlendirilecek ve başvuranların tamamına başvuru sonucu başvuru formunda belirttikleri e-posta adreslerine "Kabul, Yedek veya Ret" şeklinde bildirilecektir. Puanlama açısından elektrik-elektronik alan derslerindeki not ortalaması ve yabancı dil yeterliliği öncelikli tercih sebebidir. Katılımcı seçimi tamamlandıktan sonra hareketlilik için gerekli düzenlemeler için katılımcılarla ayrıca irtibat kurulacaktır. Başvuru yapmak isteyen tüm öğrencilerimizin 16025508_ogrencilericinturnaportalbasvuruadimlari.pdf adresinde yayınlanan "Öğrenci Başvuru Kılavuzunu" dikkatli bir şekilde okumaları ve işlem adımlarını eksiksiz olarak yerine getirmeleri gerekmektedir. Yaşanabilecek sorunlarla ilgili olarak öncelikle Öğrenci Başvuru Kılavuzunun Tekrar İncelenmesi; soruna çözüm bulunamazsa Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü Erasmus Projeler Koordinatörlüğü ile iletişime geçilmesi gerekmektedir (0352 330 11 25- dahili 1347). Ücretsiz bir şekilde gerçekleştirilecek bu hareketliliğe yukarıda belirtilen Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin elektrik-elektronik teknolojileri alanında eğitimlerine devam eden 11. sınıf tüm öğrencilerimizi başvurmaya davet ediyor ve başarılar diliyoruz.

 

LEARNING OUTCOMES:

Outcome 1: SAFETY AND EFFICIENCY IN LIGHTING

Relevant subject, skill or competence:

1. Energy Efficiency in Lighting Systems

a. Selection of appropriate hardware in lighting systems

b. Determination of appropriate design methods in lighting systems

c. Determination of appropriate control methods in lighting systems

2. Energy Labelling in Lighting Equipment

3. Use of Daylight

Description:

1-Student, will be able to make efficiency calculations in lighting applications. Will be able to explain the determination of appropriate hardware design and control method in lighting systems. Will be able to explain hardware design and control changes that need to be made to increase efficiency in current operating lighting systems. Will be able to explain efficiency calculations in lighting systems (Efficiency in the design phase on package program, efficiency calculation based on the actual values of the installed system)

2. Will be able to read energy label values in lighting equipment.

• Will be able to explain energy class (labelling) in equipment in lighting systems

• Will be able to explain the effect of energy class of equipment used in lighting systems on system efficiency

3. Will be able to explain the importance of using daylight for lighting efficiency

• Will be able to explain the importance of using daylight in energy efficiency.

 

Outcome 2: SAFETY AND EFFICIENCY IN LIGHTING

Relevant subject, skill or competence:

 

2. Energy Labeling in Lighting Equipment

 

Description:

2. Will be able to read energy label values in lighting equipment.

• Will be able to explain energy class (labeling) in equipment in lighting systems

• Will be able to explain the effect of energy class of equipment used in lighting systems on system efficiency

 

 

Outcome 3: SAFETY AND EFFICIENCY IN LIGHTING

Relevant subject, skill or competence:

3. Use of Daylight

Description:

3. Will be able to explain the importance of using daylight for lighting efficiency

• Will be able to explain the importance of using daylight in energy efficiency.

 

1.      Learning programme and tasks

To achieve the agreed learning outcomes, the participant will complete the following activities and tasks during their mobility activity.

Activity / task 1: Performing the tasks given by the master in the business

Description:

The intern student will fulfill the tasks given by the master instructor in the factory. Under the guidance of the master, the workplace will work with responsibility in accordance with occupational health and safety. The master instructor will check and approve the pages prepared by the intern student on the subject.

 

Activity / task 2: To learn about social and cultural differences                         

Description:

Students will gain knowledge and experience by observing social and cultural differences in a European country different from the country they live in. For this, they will have information about the social life of the city. They will get to know the city by visiting cultural assets in the country they are in.

 

Activity / task 3: To ensure language development

                           

Description:

In the company, the student will develop their professional language skills by communicating with the foreman and other staff in English during his internship. Students will improve their foreign languages by communicating in a foreign language in their daily lives with cultural trips and activities in their free time.

 

Activity / task 4: To prepare internship file                         

Description:

The student will prepare an internship file about the work done during the internship. Each work will be described and the internship file will be created by writing descriptive information and drawing a figure, if any. The prepared internship file will be checked by the master instructor and the accompanying teacher.

 

Yayın Tarihi: 16.03.2025