Page 46 - Mart 2022
P. 46
TIMSS ULUSLARARASI MATEMATİK VE FEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI
TIMSS 2019 Uygulamasında Türkiye
TIMSS 2019 döngüsüne dördüncü sınıf düzeyinde
180 okul ve 4.028 öğrencinin ile katılım göstermiştir.
Sekizinci sınıf düzeyinde ise uygulama 181 okuldaki
4.077 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Örnek-
lemde bulunan okullar IEA tarafından tabakalandırılmış TIMSS 2022 Pilot Uygulaması
iki aşamalı küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir.
İlk aşamada uygulamaya katılacak okullar ve ikinci TIMSS 2022 Pilot uygulaması için örneklem seçimi
aşamada uygulamaya seçilen okuldaki sınıf şubesi IEA tarafından tabakalandırılmış iki aşamalı küme ör-
seçkisiz yöntemlerle seçilmiştir. nekleme yöntemiyle seçkisiz olarak belirlenmektedir.
TIMSS 2019 uygulamasına; dördüncü sınıf düzeyin- TIMSS 2022 Pilot uygulamasında ilimizden iki okulu-
de 58 ülke, sekizinci sınıf düzeyinde ise 39 ülke katıl- muzdan dört şube katılacaktır. Pilotlama bilgisayar ta-
mıştır. banlı olarak e-değerlendirme şeklinde uygulanacaktır.
Bu nedenle ilgili okullarımızda bilgisayar alt yapısı ye-
>> 4. Sınıf Matematik Puanı 523’e yükseldi. Türkiye rinde incelenmiştir. Bir okulumuzda bilgisayar labora-
2015 yılında 49 ülke arasında 36. iken 2019 da 58 ülke tuvarı kurulmuştur. Kayseri ölçme değerlendirme mer-
arasında 23. sıraya yükseldi. kezi TIMSS proje sorumlusu idareci ve öğretmenleri
>> Türkiye, 4. sınıf düzeyinde ileri matematik yeterli- tarafından okullarımız ziyaret edilmiştir.
ğine erişen öğrenci oranı (%15) açısından önemli bir
başarı göstererek onuncu sırada yer almıştır. Dördün-
cü sınıf öğrencilerinin %12’si ise alt yeterlik düzeyine
dahi erişememiştir.
>> 8. Sınıf Matematik Puanı 2015 yılında 458 iken
2019’da 496’ya yükseldi. 2015 yılında 24. sıradayken
2019 da 39 ülke arasında 20. sıraya yükseldi.
>> Türkiye,8.sınıf düzeyinde ileri matematik yeterliği-
ne erişen öğrenci oranı (%12) açısından önemli bir ba-
şarı göstererek dokuzuncu sırada yer almıştır. Sekizin-
ci sınıf öğrencilerinin %20’sinin ise alt yeterlik düzeyine
dahi ulaşamadığı görülmektedir.
>> 4. Sınıf Fen Puanı 526’ya yükseldi. Türkiye 2015
yılında 47 ülke arasında 35. iken 2019 da 58 ülke ara-
sında 19. sıraya yükseldi.
>> Türkiye, 4.sınıf düzeyende ileri fen yeterliğine eri- KAYNAKÇA
şen öğrenci oranı (%12) açısından yüksek bir başarı
göstererek dokuzuncu sırada yer almıştır. MEB (2020), TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu, Ankara
MEB . Erişim: 10 Şubat 2022 “ http://timss.meb.gov.tr ”
>> 8. Sınıf Fen Puanı 2015 yılında 493 iken 2019’da
515’e yükseldi. 2015 yılında 21. sıradayken 2019 da IEA. (Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu)
15. sıraya yükseldi. Erişim: 10-17 Şubat 2022 “ https://timss.bc.edu/timss2023/index.
html “
>> Türkiye, sekizinci sınıf düzeyinde de ileri fen yeter- IEA- International Association for the Evaluation of Educational
liğine erişen öğrenci oranı (%13) açısından öne çıkan Achievement (2021). TIMSS 2023 Assessment Frameworks, “ htt-
ülkeler arasına girerek dokuzuncu sırada yer almıştır. ps://timss.bc.edu/timss2023/frameworks/index.html “
44 81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ