Page 46 - Mart 2022
P. 46

TIMSS                    ULUSLARARASI MATEMATİK VE FEN EĞİLİMLERİ ARAŞTIRMASI











         TIMSS 2019 Uygulamasında Türkiye
         TIMSS  2019  döngüsüne  dördüncü  sınıf  düzeyinde
        180 okul ve 4.028 öğrencinin ile katılım göstermiştir.
        Sekizinci  sınıf  düzeyinde  ise  uygulama  181  okuldaki
        4.077 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Örnek-
        lemde bulunan okullar IEA tarafından tabakalandırılmış   TIMSS 2022 Pilot Uygulaması
        iki aşamalı küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir.
        İlk  aşamada  uygulamaya  katılacak  okullar  ve  ikinci   TIMSS  2022  Pilot  uygulaması  için  örneklem  seçimi
        aşamada  uygulamaya  seçilen  okuldaki  sınıf  şubesi   IEA tarafından tabakalandırılmış iki aşamalı küme ör-
        seçkisiz yöntemlerle seçilmiştir.                      nekleme yöntemiyle seçkisiz olarak belirlenmektedir.

         TIMSS 2019 uygulamasına; dördüncü sınıf düzeyin-        TIMSS 2022 Pilot uygulamasında ilimizden iki okulu-
        de 58 ülke, sekizinci sınıf düzeyinde ise 39 ülke katıl-  muzdan dört şube katılacaktır. Pilotlama bilgisayar ta-
        mıştır.                                                banlı olarak e-değerlendirme şeklinde uygulanacaktır.
                                                               Bu nedenle ilgili okullarımızda bilgisayar alt yapısı ye-
         >> 4. Sınıf Matematik Puanı 523’e yükseldi. Türkiye   rinde incelenmiştir. Bir okulumuzda bilgisayar labora-
        2015 yılında 49 ülke arasında 36. iken 2019 da 58 ülke   tuvarı kurulmuştur.  Kayseri ölçme değerlendirme mer-
        arasında 23. sıraya yükseldi.                          kezi  TIMSS  proje  sorumlusu  idareci  ve  öğretmenleri
         >> Türkiye, 4. sınıf düzeyinde ileri matematik yeterli-  tarafından okullarımız ziyaret edilmiştir.
        ğine erişen öğrenci oranı (%15) açısından önemli bir
        başarı göstererek onuncu sırada yer almıştır. Dördün-
        cü sınıf öğrencilerinin %12’si ise alt yeterlik düzeyine
        dahi erişememiştir.
         >>  8.  Sınıf  Matematik  Puanı  2015  yılında  458  iken
        2019’da 496’ya yükseldi. 2015 yılında 24. sıradayken
        2019 da 39 ülke arasında 20. sıraya yükseldi.

         >> Türkiye,8.sınıf düzeyinde ileri matematik yeterliği-
        ne erişen öğrenci oranı (%12) açısından önemli bir ba-
        şarı göstererek dokuzuncu sırada yer almıştır. Sekizin-
        ci sınıf öğrencilerinin %20’sinin ise alt yeterlik düzeyine
        dahi ulaşamadığı görülmektedir.

         >> 4. Sınıf Fen Puanı 526’ya yükseldi. Türkiye 2015
        yılında 47 ülke arasında 35. iken 2019 da 58 ülke ara-
        sında 19. sıraya yükseldi.
         >> Türkiye, 4.sınıf düzeyende ileri fen yeterliğine eri-  KAYNAKÇA
        şen öğrenci oranı (%12) açısından yüksek bir başarı
        göstererek dokuzuncu sırada yer almıştır.                MEB (2020), TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu, Ankara
                                                                 MEB . Erişim: 10 Şubat 2022 “ http://timss.meb.gov.tr ”
         >> 8. Sınıf Fen Puanı 2015 yılında 493 iken    2019’da
        515’e yükseldi. 2015 yılında 21. sıradayken 2019 da      IEA.  (Uluslararası  Eğitim  Başarılarını  Değerlendirme  Kuruluşu)
        15. sıraya yükseldi.                                   Erişim: 10-17 Şubat 2022 “ https://timss.bc.edu/timss2023/index.
                                                               html “
         >> Türkiye, sekizinci sınıf düzeyinde de ileri fen yeter-  IEA- International Association for the Evaluation of Educational
        liğine erişen öğrenci oranı (%13) açısından öne çıkan  Achievement (2021). TIMSS 2023 Assessment Frameworks, “ htt-
        ülkeler arasına girerek dokuzuncu sırada yer almıştır.         ps://timss.bc.edu/timss2023/frameworks/index.html “

        44   81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   41   42   43   44   45   46   47   48