Page 57 - Ocak 2023
P. 57

istemektedirler. Bunlar ideal okul algısını   KAYNAKÇA
                                   pekiştiren beklentilerdir.
                                                                           ‣  Akkaya, E. (2012). Ortaöğretim öğrenci ve
                                     Dursun  ve  Yenen  (2018)  ideal  eğitim   öğretmenlerinin okul ve ideal okul algılarının
                                   ortamının  sınıfın  fiziksel  koşullarını  ve   metafor yoluyla analizi (Yayınlanmamış Yüksek
                                                                           Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri
                                   psikolojik   atmosferini   önemseyerek   Enstitüsü, Ankara.
                                   oluşturulması gerektiğini belirtmiştir. İdeal     ‣  Balcı, A. (1999). Metaphorical images of school:
                                   bir öğrenme ortamının önemli bir boyutu   School perceptions of students, teachers and
                                   olan   fiziksel   koşulların,   öğrencilerin   parents from four selected schools (in Ankara)
                                   öğrenmesini  daha  kolay  hale  getireceği   (Yayımlanmamış doktora tezi). Orta Doğu Teknik
                                   önemli  görülen  araştırma  sonuçlarında,   Üniversitesi, Ankara
                                   öncelikle  sıra  ya  da  sandalyelerin  rahat     ‣  Boehm, A. E. (1982). Assessment of basic
                                   ve  esnek  oturma  düzeninin  sağlanması   concepts. D. Paget ve B. A. Bracken (Ed.), The
                                   açısından  hareket  kabiliyetine  olanak   psychoeducational assessment of preschool
                                                                           children içinde (s. 145-116). New York: Grune &
                                   tanıması   gerektiği   görüşünü   ortaya   Stratton.
                                   koymuşlardır.  Günümüzde  yaygın  olarak     ‣  Cerit, Y. (2006). School metaphors: the view of
                                   kullanılan geleneksel düz sıra sisteminin,   students, teachers and administrators. Educational
                                   öğrencinin   derse   olan   alakasını   Science Theory and Practice, 6(3), 692-699.
                                   düşürdüğü,  gürültüye  zemin  hazırlayan     ‣  Çınkır, Ş. (2004). Okulda Etkili Öğretmen–Öğrenci
                                   bir  ortam  oluşturduğu  ve  öğrencilerin   İlişkisinin Yönetimi. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:161.
                                   birbirleriyle  etkileşimini  azalttığı  bilinen   Ankara
                                   bir gerçektir (Hannah,2013).            ‣  Demir, C. E. (2007). Metaphors as a reflection of
                                                                           middle school students’ perception of school:
                                     İdeal  okul  kavramı,  ideal  öğretmen,   Across cultural analysis. Educational Research and
                                   çevre  ve  okulun  kendi  bileşenleri  ile   Evaluation, 13(2), 89-107.
                                   ifade  edilen  genel,  olumlu  bir  yaklaşımı     ‣  Hannah, R. (2013). The effect of classroom
                                   ifade  etmektedir.  Eğitim  sistemlerinin   environment on student learning. Honors Theses.
                                   genel  odağında  okulların  tüm  paydaşlar   Paper 2375.
                                   ile   iyileştirilmesi,   etkililiğin   artması,     ‣  Taymaz, H. (2011), İlköğretim ve Orta Öğretim Okul
                                   belirlenen  uzak  ve  yakın  hedefleri   Müdürleri İçin “Okul Yönetimi, Pegem Akademi
                                   gerçekleştirmek   önemli   bir   odaktır.   Ankara,
                                   Okul  kültürü  yönetimsel  süreçlerden,     ‣  Yenen E.T, Dursun F. (2018), Öğretmen Adaylarının
                                   öğretici   yetkinliklerinden   ve   eğitim   İdeal Eğitim Ortamına Yönelik Bakış Açılarının
                                   öğretim   faaliyetlerinin   uygulanabilir   İncelenmesi, Anemon Muş Alparslan Üniversitesi,
                                                                           Sosyal Bilimler Dergisi, 2018 6(x) xx-xx
                                   etkili   içeriğinden   olumlu   anlamda
                                   etkilenmektedir.  Okul  için  ifade  edilen
                                   olumsuz  metaforların  farklı  kültürlerde
                                   çeşitlilik  göstermesi  toplumların  eğitim
                                   öğretim  faaliyetlerinde  görülen  çeşitlilik
                                   ile  açıklanabilir.  Olumlu  imaj  ifade  eden
                                   okul  algısı  iyi  betimlenmiş  yönetsel
                                   stratejilerin   etkililiği   ve   geçerliliğini
                                   belirtmektedir.  İdeal  okul  kavramını
                                   yetkinleştiren  stratejiler,  eğitim  öğretim
                                   yaklaşımlarının ideal, birçok açıdan kabul
                                   gören özellikler taşıdığı ile açıklanabilir.



                                                                                               Ocak 2023  55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62