Page 55 - Ocak 2023
P. 55
Toplumsal birliğin üyesi olmak, yönetim stratejilerinin iyi yürütülmesi
içerisinde bulunan topluma katkı ile yetkinleşebilir. İyi bir eğitim yönetimi
sağlamak ve toplumun bir eksiğini stratejisi, karar vericilerin, uygulayıcıların
giderecek rol yürütmek aidiyet fikrini yetkin düşünme becerilerini etkili
pekiştiren süreçlerdir. İnsan aidiyet bir şekilde ortaya koyduklarını
hissettiği topluma karşı sorumluluklar göstermektedir. Belli sınırlar içerisinde,
duyar. Literatürde eğitimin istendik amaçlı ilişkiler ağı olarak ifade edilecek
davranış değişikliği sağlamak tanımı en sosyal örgütler yani okullar planlı,
genel kabul gören bilinen yaklaşımdır. programlı, denetimli formel yapılardır.
Eğitim, birçok tanımla açıklanan zengin Daha geniş bir ifadeyle okul, belirli
bir kapsama sahiptir. Lester (1967) "Bu bir yeri olan, belirli bir süre içerisinde,
yüzden ben, tam ve cömertçe eğitim diye, geniş bir çevreyi kapsayan, belirli bir
insanı özel ve kamu işlerinde, barışta ve plan ve program dâhilinde eğitim
savaşta, her türlü ödevde dürüst, ustaca, faaliyeti sürdürülen, başta genel olmak
iyi yürekli olarak davranmaya yatkın, kılan üzere mesleki, dini gibi çeşitlilikler
bir eğitime derim.” İfadesiyle eğitimin çok içeren kurumlar olarak tanımlanabilir
boyutlu işlevine vurgu yapmaktadır. (Boehm, 1982). Okullar toplumsal yapıyı
şekillendiren, ideal gelecek algısının
Eğitim faaliyetlerinin yürütülmesinde kazandırılmasında en önemli çatılı
yetkin rol, eğitim neferleri metaforu yapılardır. Çınkır (2004) okulu “Değişik
ile betimlenen öğretmenlerdir. adlarla anılan, eğitimin temel sistemini
Öğretmenler sosyal düzenin işlerliği oluşturan genel bir kavramdır ve aynı
ve devamlılığı bağlamında eğitsel zamanda eğitim ve öğretimin üretildiği
faaliyetlerin yürütülmesinde öncü role yerdir. Etkili insan ilişkileri örgütlerin
sahiptirler. Bu durum birçok toplumda amaçlarına ulaşmalarının en önemli
öğretmenlerin saygın karakterler olarak araçlarından birisidir.” şeklinde ifade
bilinmesi sonucunu ortaya koymaktadır. eder. Okulların insan unsurunu eğitip
Sosyal düzenin sağlanması, gelişmesi şekillendirme görevi vardır. Toplumların,
ve toplumsal ilerlemede öğretmenler varlığını sürdürerek toplumsal yapılarını
görevlerini sistemli bir şekilde formel şekillendirip geliştirmelerinde en
olarak yürütürler. önemli kaynak, amaçlarına uygun olarak
yetiştirilen insan ögesidir (Taymaz, 2011).
Eğitim öğretim faaliyetleri huzurlu
toplumların oluşması ve kültür aktarımı Kavramsal bağlamda okul; bilinçli,
sağlamada ülkelerin önemsedikleri istendik amaçlı kültürlenmenin adresi
bir numaralı yaşayan stratejidir. Bu olarak ifade edilir. Ancak bazen okullar;
faaliyetlerin gerçekleşmesinde okullar, sistemlerin, toplumların, devletlerin
belirlenmiş uzun vadeli programları belirlediği amaçlara istendik nisbette
yürütme alanlarıdır. Toplumlar eğitim hizmet etmeye bilmektedir. Birçok
ihtiyaçlarını, devletler sürdürülür araştırmada okullar çeşitli metaforlarla
etkilerini, iyi eğitim almış insan unsurunun ifade edilmiştir. Bu metaforların
amaçlı örgütlerde yetkinleşmesi ile genel anlamda olumsuz imaj ifade
gerçekleştirirler. Bu kapsamda eğitim, eden karakteristiğe sahip olduğu
yönetimsel süreçlerden etkilenir. görülmektedir. Balcı (1999) ve Cerit
Eğitim faaliyetlerinin belirlenen (2006) araştırmalarında öğretmen ve
amaçlar çerçevesinde gerçekleşmesi, öğrencilerin okulu bilgi veren, sevgi ve
Ocak 2023 53