Page 54 - Mart 2023
P. 54
Yabancı dilde müzik dinleme
oranı %48 iken, %75’inin dinî müzik
kategorisinde değerlendirilen ilahi
ve ezgileri dinlemeyi tercih etme-
dikleri tespit edilmiştir. Bu tespitleri
ve müzik unsurunun insan duygu,
düşünce hatta inanış ve davranışla-
rında oluşturduğu etkinin önemini
düşününce, bu alanın boş bırakıl-
maması ve doğru şekilde yönlendi-
rilmesi gereken bir mecra olduğuna
kanaat getirdik. Gençlerimize belki
de daha önce hiç duymadıkları, din-
lemedikleri ya da sözleri üzerinde
düşünmedikleri eserleri tanıtır ve
öğretirsek onları da dinleyip ve se-
vebilirlerdi. Plan hazırlayıp önce pilot
olarak kendi okulumuz öğrencileri-
ne ders başlarında ve belli teneffüs-
lerde kültürümüzün izlerini taşıyan
türküleri, güzel duygu ve davranış-
lara yönelten ezgi ve eserleri dinlet-
tik. Gerçekten tahminimiz doğrulan-
mıştı. Gençlerimiz akranlarının ya da
medyanın yönlendirdikleri müzikleri
dinledikleri gibi bizim tanıttığımız
müzikleri de dinlediler ve dillerine
dolamaya başladılar. Öyle ki hemen
yorumlar gelmeye başladı: "sabah-
tan beri dilimde: "şahit olsun cenne-
tin kuşları" ... "Neşet Ertaş dinlerdim
arada ama sözlerine hiç dikkat et-
memişim hocam, yolcu türküsü ne
kadar anlamlı" "yabancı müzik sevgi-
mi bu eserlere kanalize ettim";
Hatta müziğe önyargılı olan
bazı öğretmenlerimizden dahi: "Bu
türkünün sözlerine hiç dikkat et-
memişim şimdiye kadar, dini de-
ğerlerimizle ne kadar örtüşüyor.",
"Gençlerimize iyi olanı tanımaya ve
yönlendirmeye imkân veren bu pro-
je iyi ki var" şeklinde yorumlar alma-
mız bizi motive etti.
52 81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ