Page 24 - Mart 2023
P. 24

Kavuşma çok heyecanlı oldu; her ikisi de
            kendilerinden  geçtiler.  Seyyid  Burhaneddin,
            delikanlı Celâleddin’in bilgide eşi olmadığını
            görmüş;  bâtınında  da  işlenmemiş  mâdenler
            bulunduğunu  keşfetmişti.  Sevgiyle  yürüyen
            hocalık-talebelik devresi tam dokuz yıl sürdü.

                 Eflâkî,  Mevlânâ’nın  ona  daha  Belh’te
            iken intisap etmiş olabileceğini söyler ( Ârif-
            lerin Menkıbeleri, I, 59). Seyyid Burhâneddin
            ertesi yıl zâhir ilimlerinde daha da ilerlemesi
            için Mevlânâ’yı Dımaşk’a gönderdi. Kendisinin,
            630  (1233)  Eflâkî,  Sâhib  İsfahânî’nin  Halep’te
            Hallâviyye,  Dımaşk’ta  Mukaddemiyye  med-
            reselerinde  dört  veya  yedi  yıl  ders  aldıktan
            sonra Kayseri’ye dönen Mevlânâ’yı sarayında
            misafir  etmek  istediğini,  Seyyid  Burhâned-
            din’in  buna  razı  olmadığını,  ilimde  babasını
            geçtiğini, “ledün ilminden inciler saçması için”
            halvete  girmesi  gerektiğini  söyleyerek  onu
            toplam 1001 günde ardarda üç defa halvete
            soktuğunu, halvet sonrasında, “Bütün ilimler-
            de  eşi  benzeri  bulunmayan  bir  insan  oldun;
            haydi yürü, insanların ruhunu taze bir hayat ve
            hesapsız bir rahmete garket; bu sûret âlemi-
            nin ölülerini kendi mâna ve aşkınla dirilt” de-
            diğini,  ardından  birlikte  Konya’ya  gittiklerini,
            Seyyid Burhâneddin’in burada ona irşad için
            icâzet verdiğini kaydeder. Seyyid, Mevlâna’nın
            büyüklüğünü çok iyi biliyor, onu çok seviyor-
            du. Bunun için ;



























             22    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29