Page 46 - Mayıs 2022
P. 46

ABİDE   AKADEMİK  BECERİLERİN  İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ


               ABİDE Araştırmasının Tarihsel Süreci                ABİDE Araştırmasının Değerlendirilmesi

               Ülkemizde geniş ölçekli ulusal sınavlar, sadece öğren-  ABİDE  esas  uygulaması  sonunda  uygulamada  yer
            cilerin bir üst eğitim kurumuna yerleştirilmesi amacıyla  alan çoktan seçmeli maddeler optik okuyucularda, açık
            yapılmış, ulusal eğitim sistemini değerlendirme amacıyla  uçlu maddeler puanlama eğitimi verilen öğretmenler ta-
            geniş ölçekli ulusal sınav uygulanmamıştır. Bu eksikliği  rafından, geliştirilen değerlendirme yazılımı aracılığıyla
            gidermek maksadıyla 2014 yılından itibaren eğitim sis-  değerlendirilmektedir.  Açık  uçlu  soruların  puanlanma-
            temimizin  izlenmesi  ve  değerIendirilmesine  ilişkin  bir  sında analitik ve bütüncül dereceli puanlama anahtarla-
            sistem geliştirilmesi planlanmış, 2016 yılında Akademik  rından yararlanılmaktadır. Her bir öğrencinin açık uçlu
            Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) ça-  sorulara verdiği yanıtlar bağımsız iki değerlendirici tara-
            lışmasının ilk uygulaması gerçekleştirilmiştir. İkinci uy-  fından puanlanır. Bu iki değerlendiricinin verdiği puanlar
            gulama 2018 yılında 4. ve 8. sınıf öğrencilerine üçüncü  arasında fark olma durumunda öğrenci cevabı başka bir
            uygulama ise 2022 yılı Nisan ayında 4, 8 ve 10. sınıf öğ-  üst değerlendirici tarafından incelenerek öğrencinin esas
            rencilerine uygulanmıştır.                         puanı verilir.



                              ABİDE çalışmasında başarı testlerinin yanı sıra öğrenci başarısını et-
                           kileyen faktörlerin incelenmesine olanak sağlayacak öğrenci, öğretmen ve
                           okul yöneticisi anketleri de kullanılmıştır. Bu anketler; uygulamaya katılan
                           öğrenciler, derslerine giren alan öğretmenleri ve okul yöneticileri tarafından
                           doldurulmuştur. Anketler elektronik ortamda kişiye özel oluşturulmuştur.



               İlimizde ABİDE 2022

               ABİDE uygulamasına katılacak okullar ve öğrenciler
            tesadüfî  olacak  şekilde  bir  bilgisayar  programı  aracılı-
            ğıyla  seçilmiştir.  Türkiye  genelinde  1556  okul  uygula-
            maya katılmıştır. İlimizden 36 okulun katılım gösterdiği
            ABİDE  uygulaması  2022  Nisan  ayı  içerisinde  başarıyla
            tamamlanmıştır.  Okul  yöneticisi,  öğretmen  ve  öğrenci
            arketleri www. veri.meb.gov.tr internet sitesi üzerinden
            29 Mart - 29 Nisan 2022 tarihleri arasında çevrimiçi ola-
            rak gerçekleştirilmiştir.











                                                                                     TÜRKÇE

                                                               KAYNAKÇA


                                                               MEB (2019), ABİDE 2018 4. sınıflar Raporu, Ankara
                                                               MEB (2019), ABİDE 2018 8. sınıflar Raporu, Ankara
                                                               MEB . Erişim: 10 Nisan 2022 “ http://abide.meb.gov.tr ”

                                                                                    MATEMATİK


            44    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   41   42   43   44   45   46   47   48