Page 46 - Eylül 2022
P. 46
Uğur ÇOLAKOĞLU
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
ARGE Birimi
Eğitim, bilgi ile harmanlanarak, ilgilenmemesi, öğrencilerin kendi İYEP (İlkokullarda Yetiştirme
öğrenme ve öğretme etkinlikle- zihinsel ya da ailevi sıkıntıların- Programı) ortaya çıkmış ve bu
ri kapsamında kişisel hayatımızı dan ötürü üstlerine düşeni tam eksikliklerin giderilmesi yolun-
kaliteli bir düzeye ulaştırır. Genel olarak yerine getirememeleri ve da sağlam ve önemli adımlar
olarak da gelişme ve büyümenin öğretmenlerden kaynaklanan ek- atılmıştır.
kilometre taşı olur. Bunun yanı sıra sikliklerden ötürü kazanım ve he-
eşitlikçi ve evrensel insan hakları- deflere ulaşılamamakta ve eksik İYEP ilkokulların 3. sınıflarına
na olanak tanıyan eğitim, politik ve öğrenmeler de meydana gelmek- devam etmekte olan, bir önceki
toplumsal mekanizma kurup ge- tedir. Bütün eğitim hayatımızın eğitim - öğretim yılları içerisin-
liştirmenin de önemli bir yoludur. belki de en önemli adımı ilkokul de birtakım sebeplerle Türkçe
(Özyılmaz, 2013). Eğitimde birçok dönemi eğitimidir. Bu dönemde ve Matematik dersindeki kaza-
faktör vardır. Bunlardan en önem- aldığımız eğitimler adeta bir trafik nımlarda yer almakta olan ve
lileri eğitimin temel sacayağı de- levhası gibi bizlere yol göstermek- İlkokullarda Yetiştirme Programı
diğimiz öğretmen, öğrenci ve veli- te ve ilerlememizi sağlamaktadır. içerisinde belirlenmiş olan hedef-
lerdir. Bu ayaklardan en az birinin Ayrıca bir binanın temeli gibi bi- leri istenilen seviyede kazanama-
aksaması istendik sonuçlar ortaya zim hayat temelimizdir. Nasıl ki yan öğrenenlerin az öğrenmele-
koymamızı engeller. Bunlardan bir binanın yapı taşlarından bi- rinin düzeltilmesini, psiko-sosyal
her biri senkronize bir şekilde rinin eksik olması binaya zarar alanda desteklenmesini hedefle-
hareket ederse planlanan hedefe verirse ilkokul dönemindeki ek- yen ilave programdır. (Milli Eğitim
tam anlamıyla ulaşılabilir. Ancak siklikler de bizlere zarar vermek- Bakanlığı, 2018). Bu tedbir progra-
eğitim sistemimizde bazı unsur- tedir. Bunun önüne geçmek adına mının hedef kitlesi tanımda da yer
ların çalışmadığını görmekteyiz. ilkokul düzeyinde bulunan eksik aldığı gibi 3. sınıf düzeyinde başla-
Velilerin öğrencileriyle yeterince öğrenmelerin tamamlanması için maktadır. Bunun temel sebebi ise
44 81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ