Page 46 - Eylül 2022
P. 46

Uğur ÇOLAKOĞLU
              Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
              ARGE Birimi


               Eğitim, bilgi ile harmanlanarak,  ilgilenmemesi, öğrencilerin kendi  İYEP  (İlkokullarda  Yetiştirme
            öğrenme  ve  öğretme  etkinlikle-  zihinsel  ya  da  ailevi  sıkıntıların-  Programı)  ortaya  çıkmış  ve  bu
            ri  kapsamında  kişisel  hayatımızı  dan  ötürü  üstlerine  düşeni  tam  eksikliklerin  giderilmesi  yolun-
            kaliteli bir düzeye ulaştırır. Genel  olarak  yerine  getirememeleri  ve  da  sağlam  ve  önemli  adımlar
            olarak  da  gelişme  ve  büyümenin  öğretmenlerden  kaynaklanan  ek-  atılmıştır.
            kilometre taşı olur. Bunun yanı sıra  sikliklerden ötürü kazanım ve he-
            eşitlikçi ve evrensel insan hakları-  deflere  ulaşılamamakta  ve    eksik   İYEP  ilkokulların  3.  sınıflarına
            na olanak tanıyan eğitim, politik ve  öğrenmeler  de  meydana  gelmek-  devam  etmekte  olan,  bir  önceki
            toplumsal  mekanizma  kurup  ge-  tedir.  Bütün  eğitim  hayatımızın  eğitim  -  öğretim  yılları  içerisin-

            liştirmenin de önemli bir yoludur.  belki  de  en  önemli  adımı  ilkokul  de  birtakım  sebeplerle  Türkçe
            (Özyılmaz, 2013). Eğitimde birçok  dönemi  eğitimidir.  Bu  dönemde  ve  Matematik  dersindeki  kaza-
            faktör vardır. Bunlardan en önem-  aldığımız eğitimler adeta bir trafik  nımlarda  yer  almakta  olan  ve
            lileri eğitimin temel sacayağı de-  levhası gibi bizlere yol göstermek-  İlkokullarda  Yetiştirme  Programı
            diğimiz öğretmen, öğrenci ve veli-  te  ve  ilerlememizi  sağlamaktadır.  içerisinde belirlenmiş olan hedef-
            lerdir. Bu ayaklardan en az birinin  Ayrıca bir binanın temeli gibi bi-  leri istenilen seviyede kazanama-
            aksaması istendik sonuçlar ortaya  zim  hayat  temelimizdir.  Nasıl  ki  yan  öğrenenlerin  az  öğrenmele-
            koymamızı  engeller.  Bunlardan  bir  binanın  yapı  taşlarından  bi-  rinin  düzeltilmesini,  psiko-sosyal
            her  biri  senkronize  bir  şekilde  rinin  eksik  olması  binaya  zarar  alanda  desteklenmesini  hedefle-
            hareket  ederse  planlanan  hedefe  verirse  ilkokul  dönemindeki  ek-  yen ilave programdır. (Milli Eğitim
            tam anlamıyla  ulaşılabilir. Ancak  siklikler  de  bizlere  zarar  vermek-  Bakanlığı, 2018). Bu tedbir progra-
            eğitim  sistemimizde  bazı  unsur-  tedir. Bunun önüne geçmek adına  mının hedef kitlesi tanımda da yer
            ların  çalışmadığını  görmekteyiz.  ilkokul  düzeyinde  bulunan  eksik  aldığı gibi 3. sınıf düzeyinde başla-
            Velilerin  öğrencileriyle  yeterince  öğrenmelerin tamamlanması için  maktadır. Bunun temel sebebi ise


             44    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   41   42   43   44   45   46   47   48