Page 6 - Mayıs 2023
P. 6
Hüseyin AKPINAR
Kayseri Il Milli Eğitim Müdür Yardımcısı
GELECEĞIMIZ EĞITIM
Bilgi toplumu olmak için gereken temel kaygı hali bilgiyi de-
ğerli görmekle başlıyor. Toplumsal ilkelere, evrensel değerlere
inanmış, bilgi teknolojilerini insanlık yararına kullanan, aklı, fikri,
vicdanı hür bireyler yetiştirme çabası en yüce adanmışlık ilkeleri-
dir. Toplumsal algı insana değer veren, insanlığın ortak değerleri
için de mücadele eden, çevre bilinci olan, insanı, tabiatı, hayvan-
ları seven bireyleri gelecek için ümit verici görür. Zira ama’sız, ni-
ye’siz yüce bir gönülle sevmek, ahlakın, erdemin, aile ile başlayan
eğitimli bir serüvenin sonucudur.
Eğitim, bireylerin çok boyutlu gelişim hedeflerini bireysel,
sosyal, kültürel olarak ve ekonomik kalkınmayı sağlayarak ger-
çekleştirir. Nitelikli eğitim, kalkınmış toplumların ayırt edici özel-
liği olduğu gibi sosyal barış, yüksek düzeyde refah ve toplumsal
huzurun da anahtarıdır. Gelişmişlik düzeyi ne seviyede olursa ol-
sun toplumların önemli görülen her problemi için eğitimin ne ka-
dar belirleyici bir rolü olduğu evrensel, kabul gören bir gerçektir.
Bir aktarım aracı olarak ekonomik anlamda iktisat ve kanaat ile
ferdî, ev ekonomisi bilinci ile ailevî, kaynakların ölçülü kullanılma-
sı ile toplumsal işlevi, iyi bir eğitimin istendik sonuçlarıdır. Kültürel
olarak ailede başlayan geleneksel değerlerin toplumsal olarak
kabul görmesi, nesilden nesile süreğen olması, kök değerlerin
kazandırılıp yaşatılması eğitimin sayısız işlevlerine örneklerdir.
Toplumsal düzlemde ahlaki öğretilerin yaşaması, bilgi toplumu
olmanın yetkin hüviyet kazanmasına etki eden güçlü bir dayanak-
tır. Ahlak algımızı belirleyen inanç ve törel değerlerimiz bilginin
aktarılmasında, işlerlik kazanıp yaygınlaşmasında nesillerin isten-
dik karakterde, aydın, kimlikli, kişilikli yetişmesinde etkilidir.
Bilginin cehaleti yönetecek güç olduğu bilinen, gerçekçi
bir mottodur. Mum olmak zordur, ışık saçmak için önce yanma-
nın önemine vurgu yapan Mevlana “hamdım, piştim, yandım” der.
Evet eğitim pişme işi, beşikten mezara kadar yanma sürecidir. Te-
mel hedefimiz bizi biz yapan değerlere sahip çıkmak, milli, ma-
nevi değerlerimizi kazandırmak, gençlerimizin ailesini, çevresini,
ülkesini sevmesi, anlaması ve kendini gerçekleştirmesi için gayret
etmektir. En büyük hayali, en ilk amacı, en çok gayreti, en fazla
zamanı bilginin kutsal varlığına adayan nesillere olan inancımız,
gelecek için umutlu olmaktaki haklı sebebimizdir.
4 81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ