Page 6 - Mayıs 2023
P. 6

Hüseyin AKPINAR
                                            Kayseri Il Milli Eğitim Müdür Yardımcısı

                                     GELECEĞIMIZ EĞITIM



                                   Bilgi toplumu olmak için gereken temel kaygı hali bilgiyi de-
                                 ğerli  görmekle  başlıyor.  Toplumsal  ilkelere,  evrensel  değerlere
                                 inanmış, bilgi teknolojilerini insanlık yararına kullanan, aklı, fikri,
                                 vicdanı hür bireyler yetiştirme çabası en yüce adanmışlık ilkeleri-
                                 dir. Toplumsal algı insana değer veren, insanlığın ortak değerleri
                                 için de mücadele eden, çevre bilinci olan, insanı, tabiatı, hayvan-
                                 ları seven bireyleri gelecek için ümit verici görür. Zira ama’sız, ni-
                                 ye’siz yüce bir gönülle sevmek, ahlakın, erdemin, aile ile başlayan
                                 eğitimli bir serüvenin sonucudur.

                                     Eğitim,  bireylerin  çok  boyutlu  gelişim  hedeflerini  bireysel,
                                 sosyal, kültürel olarak ve ekonomik kalkınmayı sağlayarak ger-
                                 çekleştirir. Nitelikli eğitim, kalkınmış toplumların ayırt edici özel-
                                 liği olduğu gibi sosyal barış, yüksek düzeyde refah ve toplumsal
                                 huzurun da anahtarıdır. Gelişmişlik düzeyi ne seviyede olursa ol-
                                 sun toplumların önemli görülen her problemi için eğitimin ne ka-
                                 dar belirleyici bir rolü olduğu evrensel, kabul gören bir gerçektir.
                                 Bir aktarım aracı olarak ekonomik anlamda iktisat ve kanaat ile
                                 ferdî, ev ekonomisi bilinci ile ailevî, kaynakların ölçülü kullanılma-
                                 sı ile toplumsal işlevi, iyi bir eğitimin istendik sonuçlarıdır. Kültürel
                                 olarak  ailede  başlayan  geleneksel  değerlerin  toplumsal  olarak
                                 kabul  görmesi,  nesilden  nesile  süreğen  olması,  kök  değerlerin
                                 kazandırılıp  yaşatılması  eğitimin  sayısız  işlevlerine  örneklerdir.
                                 Toplumsal  düzlemde  ahlaki  öğretilerin yaşaması,  bilgi  toplumu
                                 olmanın yetkin hüviyet kazanmasına etki eden güçlü bir dayanak-
                                 tır. Ahlak algımızı belirleyen inanç ve törel değerlerimiz bilginin
                                 aktarılmasında, işlerlik kazanıp yaygınlaşmasında nesillerin isten-
                                 dik karakterde, aydın, kimlikli, kişilikli yetişmesinde etkilidir.
                                     Bilginin  cehaleti  yönetecek  güç  olduğu  bilinen,  gerçekçi
                                 bir mottodur. Mum olmak zordur, ışık saçmak için önce yanma-
                                 nın önemine vurgu yapan Mevlana “hamdım, piştim, yandım” der.
                                 Evet eğitim pişme işi, beşikten mezara kadar yanma sürecidir. Te-
                                 mel hedefimiz bizi biz yapan değerlere sahip çıkmak, milli, ma-
                                 nevi değerlerimizi kazandırmak, gençlerimizin ailesini, çevresini,
                                 ülkesini sevmesi, anlaması ve kendini gerçekleştirmesi için gayret
                                 etmektir. En büyük hayali, en ilk amacı, en çok gayreti, en fazla
                                 zamanı bilginin kutsal varlığına adayan nesillere olan inancımız,
                                 gelecek için umutlu olmaktaki haklı sebebimizdir.


             4    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11