Page 20 - Eylül 2022
P. 20

Yakında  yeni  eğitim  öğretim  ayrılmak  istemeyen  çocukları  gör-  yaşayacağımız  düşüncesi  ve  kar-
            yılı  için  zil  çalacak.    Zilin  çalması  düğümde kendi çocuğumun bu dav-  şılaştığımız  durum  tamamen  zıttı.
            yeni  bir  başlangıç  anlamı  taşıyor.  ranışı ile gurur duydum. Öğretmeni  Okulun  ilk  günü  ya  da  ilk  zaman-
            Aklımıza gelen fotoğraf karelerinde  ile  görüştük  birbirimize  söyleye-  larının  ağabeyinin  başlangıcı  gibi
            hep  mutlu  bir  şekilde  okula  giden  ceklerimizi  söyledik,  vedalaştık.  kolay olacağını bize düşündüren şey
            güler  yüzlü  çocuklar  geliyor  hat-  Gönül  rahatlığıyla  görevlerimize  okulla  ilgili  sohbetlerimizde  küçük
            ta  bize  okulda  öğretilen  şarkılar-  gittik.  Kendi  okulumda  öğrenci-  oğlumun rahat ve kendinden emin
            da  “şimdi  okullu  olduk,  sevinçliyiz  lerimle  okulun  ilk  gününün  tadını  tavırlarıydı.  Tüm  sohbetlerimizde
            hepimiz  yaşasın  okulumuz”  şarkı  çıkartıyorken  yıl  içerisinde  yapa-  çok istekliydi. Aslında her şey oku-
            sözleriyle  okul  başlangıçlarına  ait  caklarımızla  ilgili  öğrencilerimle  lun başlayacağı günün öncesi akşam
            hep  mutluluk  ve  sevinçler  dile  ge-  planlar yapıyorken, elbette oğlumu  belirmeye  başladı.  Tedirginliğinin
            tiriliyor.  Ya  minik  kalplerde  kopan  bilen  diğer  çalışma  arkadaşlarım  yüzüne vurdu endişeli bir hali vardı.
            fırtınalar, heyecan, kaygı ,ne olaca-  nasıl bıraktım nasıl ayrıldınız husu-  Çok  üzerine  gitmedik  ama  yine  de
            ğı, nelerle karşılaşacağı ile ilgili en-  sunda  paylaşımlar  yaparken  gurur  onun için bir şeyler yapmak istiyor-
            dişeler…  Çocuklar  tepkilerini  çok  duymuyor değildim. Ta ki oğlumun  duk. Rahatlaması gerekiyordu.
            farklı şekillerde dile getirirler kimisi  okulundan  ağlıyor  ve  ne  yaptıysak
            ağlamaya,  kimisi  konuşkanlığa,  ki-  susturamıyoruz  şeklinde  bir  tele-  Uyumadan  önce  biraz  sohbet
            misi sessizliğe, kimisi anne babası-  fon gelene kadar.  Öğle arasının ta-  etmemizin  iyi  geleceğini  düşün-
            na sığınır. Aslında endişe ve korku  tiline girmemize çok az kalmıştı ve  düm. Canını sıkan bir şey olup ol-
            halini  sadece  çocuklar  için  düşün-  hemen çıkıp merkeze geldim oğlum  madığını sordum. Bana; “Ama orası
            mek  yanlış  olur  çoğu  zaman  anne  öğretmeni  ve  okul  idarecilerinden  çok  büyük  ya  kaybolursam?”  dedi.
            babanın  okulu  ilk  kez  deneyimle-  biriyle birlikte oturuyordu. Onların  Okulu kast ediyordu ve devam etti;
            yecek  çocuğu  için  duymuş  olduğu  kendisi  için  ayıkladığı  kabuklu  “Ya sınıfımı bulamazsam. Peki okul-
            endişenin  yansıması  çocukta  aşırı  taze  fındığı  yerken  çok  mutluydu.  dan sonra eve nasıl geleceğim?” Onu
            duygusallaşma ve kaygılanmaya yol  Okulun  birimlerini  gezmiş  öğren-  rahatlatacak şekilde kafasını karış-
            açabilir.  Bunca  yıllık  öğretmenlik  miş onlarla birlikte ertesi gün yapa-  tıran her şeyi cevaplamaya çalıştım.
            ve idarecilik hayatımda yeni eğitim  caklarına  dair  sohbet  geliştirmişti.  Okula  yalnız  gidip  gelmeyeceğini,
            öğretim  yılı  başlangıçları  beni  de  ‘Bahsedilen  ağlayan  çocuk  benim  okulun ilk günü belki biraz şaşırabi-
            çok  heyecanlandırmıştır.  O  rastla-  oğlum mu ve şu an neden bu kadar  leceğini ama herkesin ona yardımcı
            dığım  çok  çeşitli  örnekleri  sizlerle  rahat?’  hiçbir  anlam  verememiş-  olacağını,  oradaki  arkadaşlarının
            paylaşmaya  kendi  çocuklarımdan  tim. Ben de onlar ile birlikte masaya  kendisi ile aynı durumda olacakları-
            başlamak  istiyorum.  Bir  ailedeki  oturdum  “Oğlum  aceleyle  geldim,  nı herkesin okulda ilk günü olduğu-
            kardeşlerin olaylara yaklaşımı bakış  arkadaşlarımdan  çocuğunu  almaya  nu  ve  yalnız  olmadığını  anlatmaya
            açısı  aynı  sosyal  ve  kültürel  çevre-  gelenlerden seni gören olmuş ağlı-  çalıştım. Rahatlamış gibiydi uyudu.
            den  gelmiş  olmasına  rağmen  ken-  yormuşsun. Ne oldu anlatmak ister
            di  iç  dünyalarından  kaynaklı  farklı  misin?”  dedim.  Bana  verdiği  cevap   Ama okulun ilk günü onu okula
            olabilir.  Mesela  büyük  oğlum  ilk  çok ilginçti.               götürdüğümüz de önce sessiz süzü-
            kez okula, okul öncesi kademesinde                                len gözyaşları, ardından isyankar bir
            başladığında merkeze uzak bir ilçe-  “Hayır anne bir şey olmadı ama  tavırla  bizden  ayrılmak  istemeyişi,
            de görev yapıyor olmanın ve bir ak-  okula geldim hangi arkadaşımla ko-  “Gitmeyin  ne  olur”  diye  yalvarır-
            silik olursa nasıl yetişeceğimle ilgili  nuşmaya  çalışsam  hep  ağlıyordu,  casına  tutumu…  çok  üzülmüştük.
            yaşadığım  kaygıyı  tasvir  edemem.  ben de okulda ağlanması gerektiğini  Bizim  de  alıştığımız  bir  davranış
            Ama büyük oğlum genel olarak sos-  düşündüm  arkadaşlarıma  baktım  değildi  bu.  Çaresizlik  bu  olsa  ge-
            yal ve rahat bir çocuktu. İnsanlarla  baktım  ve  sonra  ben  de  ağladım.”  rekti.  Yıllarca  öğretmen  olarak  öğ-
            çabuk  kaynaşır  bulunduğu  ortama  dedi.                         rencilerin kalbine dokun, onları ra-
            çabuk  adapte  olurdu.  İçimi  rahat-                             hatlat, okula alışmalarını sağla ama
            latan,  güvendiğim  tek  durum  buy-  Gelelim küçük oğluma o abisin-  kendi çocuğun için bunu yapmakta
            du.  Anne  baba  olarak  çocuğumu-  den  çok  farklı  bambaşka  bir  dün-  güçlük çek. Neyse ki normal alışma
            zu  ilk  gününde  yalnız  bırakmadık.  yaydı. Hala da iki kardeş birbirinden  sürecinde makul bir zamanlamayla
            Götürdük  okulun  kapısından  girer  çok farklıdır. Onun okulunun ilk gü-  okula arkadaşlarına ve öğretmenine
            girmez “Tamam artık gider misiniz  nünde de ben sınıf öğretmeni olarak  alıştı. Şimdi her iki oğlum da daha
            ben  büyüdüm  artık  burası  benim  yine  ilçeden  uzak  bir  köyde  görev  üst kademelerde öğrencilik hayatla-
            okulum  siz  gidin.”  demeye  başladı.  yapmaktaydım.  Ağabeyinin  rahat  rına devam ediyorlar.  Her yıl oku-
            Etrafta  ağlayan  anne  babasından  okul  adaptasyonunu  kardeşiyle  de  lun  ilk  zamanları  benim  için  daha



             18    81 ÇALIKUŞU - KAYSERİ
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25